hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نارضایتی  مضاعف کارمندان

نارضایتی  مضاعف کارمندان

طبق تصویب نامه دولت و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه هر سال، از ساعت ۶ صبح است.

طبق تصویب نامه دولت و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه هر سال، از ساعت ۶ صبح است.موضوعی که اعتراضات زیادی را توسط قشر کارمند به همراه داشته است.کارمندان می گویند تغییر ساعت کاری برای انها دردسر ساز شده و از عدم رسیدگی به اعترضاتشان گلایه دارند.انها می گویند بیشتر ادارات از ساعت ۶ تا ۸ صبح انگشت شمار مراجعه کننده دارند و این تغییر ساعت شروع به کار، فایده‌ای به همراه ندارد.
چند روز گذشته محمد مخبر از سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواسته تا با همکاری وزارت نیرو، به انتقادات مطرح توجه و تصمیمات لازم را در جهت اصلاح این طرح اتخاذ کنند.
اما سوال اینجاست که چرا قبل از تصویب قانون تغییر ساعت کاری ادارات به عواقب آن و نارضایتی احتمالی کارمندان توجه نشده است؟
آنچه در این بین تاسف بار است این است که  با افزایش موج نارضایتی ها مجلس و دولت تقصیر را بر گردن یکدیگر می اندازند .
بهارستان نشینان در گفتگوهای خوش خواستار آن شده اند که ساعت کار ادارات به حالت اولیه بازگردد.به عنوان نمونه محسن فتحی  نماینده سنندج در چند روز اخیر در نطق میان دستور خود گفت: آیا خبر دارید تمامی کارمندان و ملت ایران از تغییر ساعت شروع به کار ادارات ناراضی هستند؛ بخصوص کارمندانی که مجبورند فرزند خردسال خود را در مهد کودک بگذارند و یا توسط پرستار از آنها مراقبت شود در سختی شدیدی قرار گرفته‌اند؟اگر نظرسنجی در این خصوص انجام شود حتی یک درصد هم رضایت ندارند؛ بازی با روح و روان مردم جایز نیست.
اما دولتی ها می گویند مقصر شرایط فعلی نیستند و مجلس با تصویب قانون کار را دشوار کرده است.آنها می گویند مجلس یازدهم اردیبهشت ماه سال گذشته قانون «نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور» را به تصویب رساند که بر اساس آن دیگر دولت اجازه ندارد در نیمه نخست سال ساعت رسمی کشور را برای صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده بهینه از نور خورشید یک ساعت به عقب بکشد. اجرای این قانون از ابتدای فروردین ماه امسال آغاز شد و بر اساس آن ساعت کار ادارات در نیمه نخست امسال هفت صبح آغاز می شود و در عین حال با توجه به افزایش مصرف انرژی در ماه های گرم سال، دولت با توجه به نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت آغاز به کار ادارات مشمول را از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور به ۶ صبح تغییر داده است تا مصرف برق را در دستگاه های اجرایی مدیریت کند.
به هر ترتیب با سخنرانی و وعده و وعید مشکل کارمندان حل نمی شود و امید است در روزهای آینده گره از این قانون پر حاشیه باز شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
ثنا روغنی
ثنا روغنی
خبرنگار و دبیر سرویس روزنامه رویداد امروز

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد